با این 7 اسموتی سبز، زندگی سال

با این 7 اسموتی سبز، زندگی سالم را به خود هدیه دهید

یکی دیگر از ابرای تقویت سیستم ایمنی بدنتان حاضرید؟ همه  می‌دانید که رژیم غذایی سالم و ورزش‌کردن منظم، باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی می‌شود. درست کردن اسموتی‌های سبز و قراردادن آن‌ها سر میز، نه فقط زیبایی را به سفره، خانه و میهمانی‌های شما می‌آورد، بلکه باعث شادابی، سرزندگی و سلامت شما نیز خواهد شد. اسموتی‌های سبز منبعی غنی و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها هستند.

در این مقاله از سبک زندگی سالم سن ایچ، 7 اسموتی سبز را به شما معرفی خواهیم کرد.

اسموتی سبز برای تقویت سیستم ایمنی

سبز همیشه یادآور زندگی و طبیعت بوده است. این بار طبیعت را به منزل شما آورده‎ایم. این بار  با ترکیب انواع میوه‌ها، سبزیجات و مغزها و کمی خلاقیت و طعم شناسی، معجزه سلامتی را در کنار خود حس کنید. انواع ویتامین‌ها، فیبرها و… را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و در کنار آن سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. در روزهای سرد زمستان در مقابل سرماخوردگی‌ها مقاوم شوید و در روزهای گرم تابستان، خنکی را با اسموتی‌های سبز به خود هدیه دهید.

مواد مغذی ضروری برای تقویت سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی و مقابله با انواع بیماری‌ها را با نوشیدن یک لیوان اسموتی سبز به خود هدیه دهید.

ویتامین‌های E و C: ویتامین‌های E و C آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند هستند که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک می‌کنند. همچنین به تولید گلبول‌های سفید خون کمک می‌کنند که برای مبارزه با عفونت ضروری هستند.

ویتامین A: ویتامین A برای سلامت پوست، چشم و سیستم ایمنی ضروری است.

روی: روی یک ماده معدنی ضروری است که برای سلامت سیستم ایمنی ضروری است. به تولید گلبول‌های سفید خون می‌کند تا به‌درستی عمل کنند.

سلنیوم: سلنیوم یک ماده معدنی ضروری دیگر است که برای سلامت سیستم ایمنی ضروری است. به تولید آنتی‌اکسیدان‌ها و تقویت پاسخ ایمنی بدن کمک می‌کند.

اسموتی سبز کلم‌پیچ، سیب و زردآلو

طعم خاص کلم‌پیچ شاید موردعلاقه همگان نباشد. اما  ترکیب آن با سیب و زردآلو یک طعم رؤیایی را به وجود خواهد آورد.  رنگ سبز دلپذیر آن، بوی سیب و زردآلو و حس ترد بودن کلم زیر دندان، این اسموتی را به یک گزینه عالی در بین اسموتی‌های سبز تبدیل کرده است. قبل از اینکه به سراغ درست کردن آن بروید، کمی با خواص و فواید آن آشنا شوید:

این اسموتی سرشار از ویتامین C، ویتامین A و روی است. کلم‌پیچ یک منبع عالی از ویتامین C، ویتامین A و سلنیوم است. سیب یک منبع عالی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است. زردآلو نیز منبعی عالی از ویتامین A و روی است.

مواد لازم

مواد لازم مقدار موردنیاز
کلم‌پیچ خرد شده 1 فنجان
سیب متوسط، پوست‌کنده و خرد شده 1 عدد
زردآلو خشک شده 1 فنجان
آب 1 فنجان

طرز تهیه

کلم‌پیچ را به تکه‌های ریزتر خرد کنید. اگر زردآلوی خشک شده ندارید، می‌توانید از  زردآلوی تازه هم استفاده کنید.

همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که یکدست شود مخلوط کنید.

آن را درون یک لیوان بریزید. اگر عاشق نوشیدن‌های خنک هستید؛ هنگام مخلوط‌کردن درون مخلوط‌کن، یخ هم اضافه کنید تا تکه‌های ریز شده یخ را در دهان خود احساس کنید و از طعم و مزه این اسموتی لذت ببرید.

اسموتی سبز اسفناج، کیوی و آناناس

کیوی و آناناس با یخ، یک نوشیدنی با طعمی تکرارنشدنی، با رنگی به رنگ زندگی و خنده‌ای از روی رضایت همراه خواهد شد. اسموتی سبز اسفناج، کیوی و آناناس طعمی خاص و ترش دارد. اگر از عاشقان طعم ترش هستید، همین حالا این مواد را تهیه کنید و به سراغ تهیه این اسموتی جذاب بروید. قبل از آن نیز بهتر است از خواص فوق‌العاده آن آگاه باشید:

این اسموتی سرشار از ویتامین C، ویتامین E و سلنیوم است. اسفناج یک منبع عالی از ویتامین C، ویتامین E و روی است. کیوی هم منبعی سرشار  از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها ست. آناناس منبعی دیگر از ویتامین C و سلنیوم است.

مواد لازم

مواد لازم مقدار موردنیاز
اسفناج خرد شده 1 فنجان
کیوی پوست‌کنده و خرد شده 2 عدد
آناناس خرد شده 1 فنجان
آب 1 فنجان

طرز تهیه:

همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که یکدست شود مخلوط کنید.

سرو کنید و از نوشیدن این اسموتی لذت ببرید.

اسموتی هویج، موز و نارگیل

مگر می‌توان از ترکیب موز و نارگیل لذت نبرد؟ شاید رنگ این اسموتی سبز نباشد،  اما به زیبایی و درخشندگی طبیعت است. برای همین در دسته اسموتی‌های سبز شمرده می‌شود. قبل از اینکه به سراغ طرز تهیه این اسموتی بروید، با فواید و ارزش غذایی آن آشنا شوید:

این اسموتی سرشار از ویتامین A، ویتامین C و روی است. هویج یک منبع عالی از ویتامین A، ویتامین C و بتاکاروتن است. موز نیز منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین C و پتاسیم، نارگیل هم سرشار از روی و چربی‌های سالم است.

مواد لازم

مواد لازم مقدار موردنیاز
هویج متوسط، پوست‌کنده و خرد شده 2 عدد
موز بزرگ، پوست‌کنده و خرد شده 1 عدد
نارگیل خرد شده 2/1 فنجان
آب 1 فنجان

طرز تهیه:

همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که یکدست شود مخلوط کنید.

سرو کنید و لذت ببرید!

اسموتی سبز سبزیجات مخلوط و توت‌فرنگی

در تهیه این اسموتی، حق انتخاب سبزی بر عهده شماست. اما ما در سن ایچ، به شما ترکیب اسفناج و توت‌فرنگی را پیشنهاد می‌کنیم. ترکیب رنگ سبز و قرمز درون لیوان، زیبایی دو چندانی را به مهمانی‌های شما هدیه خواهد داد. قبل از تهیه آن، با فواید این نوشیدنی جذاب آشنا شوید:

این اسموتی سرشار از ویتامین C، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است. سبزیجات مخلوط (مانند کلم‌پیچ، اسفناج و کاهو) یک منبع عالی از ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K و فیبر هستند. توت‌فرنگی هم سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

مواد لازم

مواد لازم مقدار موردنیاز
سبزیجات مخلوط (مانند کلم‌پیچ، اسفناج و کاهو) 1 فنجان
توت‌فرنگی تازه یا منجمد 1 فنجان
ماست یونانی ساده 2/1 فنجان
شیر 2/1 فنجان

طرز تهیه

همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که یکدست شود مخلوط کنید.

اگر مخلوط خیلی غلیظ است، می‌توانید کمی شیر اضافه کنید.

سرو کنید و لذت ببرید!

اسموتی سبز بروکلی، زنجبیل و لیمو

طعم تند و سوزان زنجبیل، طعم ترش لیمو و طعم خاص بروکلی و رنگ سبز آن، همه در یک لیوان به همراه یخ! به سراغ‌ خاص‌ترین و مفیدترین اسموتی سبز آمده‌ایم. اسموتی که برای مقاومت در برابر سرماخوردگی بهترین گزینه است.

این اسموتی سرشار از ویتامین C، سولفور و خواص ضدالتهابی است. بروکلی یک منبع عالی از ویتامین C، سولفور و فیبر است. زنجبیل نیز منبعی فوق‌العاده از خواص ضدالتهابی است. لیمو نیز سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

مواد لازم

مواد لازم مقدار موردنیاز
بروکلی خرد شده 1 فنجان
زنجبیل رنده شده 1 تکه کوچک
لیمو پوست‌کنده و خرد شده 2/1 عدد
آب 1 فنجان

طرز تهیه

همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که یکدست شود مخلوط کنید.

اگر طعم زنجبیل را خیلی قوی می‌دانید، می‌توانید مقدار آن را کمتر کنید.

سرو کنید و لذت ببرید!

اسموتی سبز برگ‌چغندر، آووکادو و گواوا

یکی دیگر از اسموتی‌های خاص و پرطرف‌دار پیش روی شماست. ترکیبی از انواع میوه‌های استوایی و خاص. اسموتی که به دلیل داشتن آووکادو حالت خامه‌ای و دلپذیری دارد. این اسموتی از آن نوشیدن‌هایی‌ست که بعد از خوردن آن، زبان خود را به‌دور لب خود می‌کشید و چشمان خود را می‌بندید. قبل از طرز  تهیه آن به سراغ فواید و خواص آن می‌رویم:

این اسموتی سرشار از نیترات، فیبر و چربی‌های سالم است. برگ‌چغندر یک منبع عالی از نیترات‌ها است که به بهبود جریان خون کمک می‌کند. آووکادو یک منبع فوق‌العاده از فیبر و چربی‌های سالم و گواوا سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

مواد لازم

مواد لازم مقدار موردنیاز
برگ‌چغندر 1 فنجان

 

 

آووکادو، پوست‌کنده و خرد شده 2/1 عدد

 

 

گواوا، پوست‌کنده و خرد شده 1 عدد

 

 

آب 1 فنجان

 

 

 

طرز تهیه:

همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که یکدست شود مخلوط کنید.

این اسموتی ممکن است کمی غلیظ‌تر از سایر اسموتی‌ها باشد. اگر لازم است، می‌توانید کمی آب اضافه کنید.

سرو کنید و لذت ببرید!

اسموتی چای سبز، اسفناج و توت سیاه

یک اسموتی آرامش‌بخش و شیرین منتظر شماست. یک لیوان از اسموتی چای سبز، اسفناج و توت سیاه را در دستان خود بگیرید و از پنجره به بیرون نگاه کنید! کمی دور شوید از استرس، هیاهو و دغدغه و به‌اندازه یک لیوان اسموتی، از زندگی و آرامش لذت ببرید.

این اسموتی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، EGCG و فیبر است. چای سبز یک منبع عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها و EGCG است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. اسفناج نیز منبع خوبی از فیبر و مواد مغذی است و توت سیاه هم سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C است.

مواد لازم

مواد لازم مقدار موردنیاز
چای سبز سرد 1 فنجان
اسفناج خرد شده 1 فنجان
توت سیاه تازه یا منجمد 1 فنجان
ماست یونانی ساده (اختیاری) 2/1 فنجان

طرز تهیه:

چای سبز را دم کنید و بگذارید سرد شود.

همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که یکدست شود مخلوط کنید.

اگر می‌خواهید اسموتی غلیظ‌تری داشته باشید، می‌توانید ماست یونانی را اضافه کنید.

سرو کنید و لذت ببرید!

سؤالات متداول (FAQ)

  1. چند بار در روز باید اسموتی سبز بخورم؟

هیچ دستورالعمل کلی برای اینکه چند بار در روز باید اسموتی سبز بخورید وجود ندارد. بااین‌حال، اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که یک وعده در روز مصرف کنید.

  1. آیا می توانم به اسموتی‌های سبز پروتئین اضافه کنم؟

بله مطمئناً! برای افزایش میزان پروتئین اسموتی خود، می‌توانید موادی مانند پودر پروتئین گیاهی، کره بادام‌زمینی، دانه چیا یا ماست یونانی را اضافه کنید.

  1. آیا اسموتی‌های سبز برای کاهش وزن مفید هستند؟

اسموتی‌های سبز می‌توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن باشند. آنها سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند که می‌توانند به شما احساس سیری طولانی‌تری بدهند و به کاهش وزن کمک کنند. بااین‌حال، مهم است که به‌خاطر داشته باشید که اسموتی‌ها نباید جایگزین وعده‌های غذایی کامل شوند.

  1. آیا اسموتی‌های سبز برای افراد مبتلا به دیابت مناسب هستند؟

اگر دیابت دارید، قبل از افزودن اسموتی‌های سبز به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید. برخی از میوه‌ها مانند موز و انبه دارای قند بالایی هستند و می‌توانند سطح قند خون شما را افزایش دهند. پزشک شما می‌تواند به شما کمک کند اسموتی‌های سبزی را انتخاب کنید که برای شما مناسب هستند.

  1. آیا می توانم اسموتی‌های سبز را از قبل درست کنم؟

بله می‌توانید اسموتی‌های سبز را از قبل درست کنید و آنها را در یخچال تا 24 ساعت نگه دارید. فقط مطمئن شوید که آنها را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید تا از قهوه‌ای شدن میوه‌ها جلوگیری شود.

جمع‌بندی

اسموتی‌های سبز یک راه عالی برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت کلی شما هستند. آنها سرشار از مواد مغذی ضروری هستند که برای سلامت سیستم ایمنی مفیداست. با امتحان این 7 اسموتی سبز، می‌توانید راه های جدید و خوشمزه‌ای برای دریافت مواد مغذی موردنیاز خود پیدا کنید.

نکات مهم:

  • همیشه از میوه‌ها و سبزیجات تازه در اسموتی‌های خود استفاده کنید.
  • اگر طعم سبزیجات را خیلی قوی می‌دانید، می‌توانید با افزودن میوه‌های شیرین‌تر آن را پنهان کنید.
  • برای افزایش میزان پروتئین یا فیبر اسموتی خود، می‌توانید پروتئین، کره آجیل، دانه یا سبزیجات دیگر اضافه کنید.
  • اسموتی‌های سبز را به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف کنید.
  • امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و با امتحان این اسموتی‌های سبز خوشمزه و مغذی، گامی به‌سوی سلامتی بهتر بردارید.
  • لطفاً توجه داشته باشید که این مقاله صرفاً برای اهداف اطلاعاتی است و نباید جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص شود. قبل از هر گونه تغییر عمده در رژیم غذایی خود، همیشه با پزشک خود مشورت کنید.