طرز تهیه اسموتی کرفس برای لاغر

طرز تهیه اسموتی کرفس برای لاغری و کاهش وزن

از گذشته تا امروز کرفس تبدیل به نمادی برای لاغری و کاهش وزن شده. کنترل وزن، کلید موفقیت برای حفظ سلامتیه. برای حفظ سلامتی باید تغذیه سالم داشت. خوردن میوه و سبزیجات، غذاهای کم‌چرب، ورزش کردن و… همگی راهی برای داشتن زندگی سالم هستند. این روزها درست کردن انواع اسموتی، آبمیوه، سالاد و… بسیار پرطرف‌دار شده. این بار به شما آموزش خواهیم داد چطور یک اسموتی کرفس خوشمزه و سالم درست کنید و از نوشیدن این اسموتی سبز و جذاب لذت ببرید. با مجله تندرستی سن ایچ همراه باشید.

چرا اسموتی کرفس مفید است؟

کرفس، این سبزی ساقه‌ای شکل دوست‌داشتنی، سرشار از آب، فیبر و ویتامین‌های مختلف است و با کالری اندک، گویی نغمه‌ای از تناسب را برای ما زمزمه می‌کند. فیبر موجود در کرفس، احساس سیری را به ارمغان می‌آورد و با تنظیم قند خون، به کنترل اشتها کمک می‌کند. ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن نیز، سلامتی و شادابی را به همراه می‌آورند.

روش تهیه اسموتی کرفس

اسموتی کرفس، گویی یک سمفونی سبز و دلنشین از سلامتی و تناسب‌اندام است. این نوشیدنی خوشمزه و مغذی، راهی آسان و لذت‌بخش برای گنجاندن کرفس در رژیم غذایی شماست. با ترکیب کرفس با میوه‌ها و سبزیجات دیگر، می‌توانید طعم‌های بی‌نظیر و متنوعی را خلق کنید و از هر جرعه آن لذت ببرید.

اگر عاشق اسموتی های سبز هستید، مقاله طرز تهیه انواع اسموتی های سبز را بخوانید.

برای تهیه این اسموتی لذیذ، می‌توانید کرفس تازه چرخ‌شده را با میوه‌هایی همچون آووکادو، آناناس، و نعناع تازه ترکیب کنید. این ترکیب نه‌تنها طعم بی‌نظیری دارد؛ بلکه اثرات مثبتی بر سلامت و به کاهش وزن شما خواهد داشت. در ادامه به روش تهیه این اسموتی پرخاصیت خواهیم پرداخت.

مواد لازم

مواد لازم مقدار موردنیاز
کرفس تازه چرخ شده 1 فنجان
آووکادو نصف عدد
آناناس 1 فنجان
نعناع چند برگ به‌دلخواه
آب یا آب‌پرتقال 1 فنجان
یخ به‌دلخواه

مراحل تهیه

  • گام ۱: تهیه مواد

مواد را بادقت خرد کنید. کرفس تازه را ‌چرخ‌کرده، آووکادو و آناناس را خرد کنید و نعناع را بشویید.

  • گام ۲: مخلوط‌کردن

تمام مواد را در یک مخلوط‌کن قرار دهید و به همراه آب یا آب‌پرتقال، به مدت چند دقیقه مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست و صاف به دست آید.

  • گام ۳: افزودن یخ

یخ‌ها را به مخلوط افزوده و دوباره مخلوط کنید تا اسموتی خنک و خوشمزه شود.

  • گام ۴: آماده‌سازی برای سرو

اسموتی را در یک گلس یا کاسه آماده کنید و با تزیین نعناع تازه، آماده به سرو است.

توضیحات تکمیلی درست‌کردن اسموتی کرفس

  • اسموتی خنک کرفس و خیار

با اضافه‌کردن یک خیار تازه به این اسموتی، مزه خنکی و تازگی را تجربه کنید.

  • اسموتی کرفس و لیمو

با افزودن آبلیمو یا لیموترش به اسموتی، طعم تازگی و اسیدیته مطلوبی را به اسموتی افزوده و متنوع کنید.

  • اسموتی کرفس و زنجبیل

اضافه‌کردن یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده به این اسموتی، طعم دلپذیری را به اسموتی افزوده و به طعم جدیدی  دست یابید.

همچنین شما می‌توانید از میوه‌های دیگری مانند هندوانه، سیب، هویج و… به‌جای آناناس استفاده کرده و اسموتی کرفس متفاوتی را بسته به سلیقه خود تهیه کنید.

چرا اسموتی کرفس؟

طعم خوش اسموتی، رنگ سبز و زندگی‌بخش آن، حس‌کردن تکه‌های یخ زیر دندان و ترشی لیموی تازه؛ همه دلیلی برای درست‌کردن اسموتی کرفس هستند.

ریکاوری بعد از تمرین‌های ورزشی با یک جرعه از اسموتی کرفس، آغاز صبحی دلنشین با اسموتی کرفس به همراه صبحانه و از بین بردن خستگی عصر بعد از چند ساعت کار کردن، همه دلایلی هستند برای اینکه عاشق اسموتی کرفس شوید.

کرفس، یک گنجینه مغذی:

کرفس منبعی  از آب، فیبر، و ویتامین‌هاست که در مجموع برای سلامتی بسیار مفیدند. مصرف کرفس تازه چرخ‌شده در اسموتی باعث تأمین مقدار قابل‌توجهی از آب بدن می‌شود.

کم‌کالری و پر از فیبر:

کم‌کالری و درعین‌حال نشاط‌آور و سیرکننده، این‌ها تعریف دقیقی از کرفس هستند.

افزایش انرژی و تحریک متابولیسم:

آووکادو که یکی از مواد اسموتی کرفس است، انرژی‌زا و غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده است. این خاصیت آووکادو به اسموتی این امکان را می‌دهد که نه‌تنها انرژی لازم را برای روز را فراهم کند؛ بلکه متابولیسم بدن را نیز تحریک کند.

تازگی و طعم دلپذیر:

ترکیبات مختلف این اسموتی از جمله آناناس و نعناع، به طعم و بوی این نوشیدنی طراوت و تازگی اضافه می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند اسموتی کرفس یک گزینه لذت‌بخش و جذاب در میان روش‌های لاغری باشد.

متنوع‌ترین راه برای مصرف کرفس:

شاید خوردن کرفس به‌تنهایی لذت‌بخش نباشد. شاید چشیدن طعم آب کرفس خوشایند نباشد و شیفتگان زیادی نداشته باشد؛ اما اسموتی کرفس با طعم و رنگ و بویی که دارد شما را عاشق خود خواهد کرد.

اهمیت مصرف اسموتی در رژیم لاغری

داشتن تناسب‌اندام و رژیم غذایی مناسب رؤیای هرکسی‌ست. بخصوص در دنیای امروز که پر شده از مواد غذایی مضر و انواع دغدغه‌ها و استرس‌های روزمره؛ درست کردن مواد غذایی و نوشیدنی‌های رژیمی و راحت که وقت‌گیر هم نباشند، بهترین گزینه هست. اسموتی کرفس هم یک نوشیدنی جذاب و خوشمزه و رژیمیه که باید در برنامه غذایی ازش استفاده کرد.

به‌جای خوردن نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های سرشار از قند مصنوعی، اسموتی را امتحان کنید، لذت ببرید و در کنار خانواده و دوستان خود جشن بگیرید.

با درنظرگرفتن این نکات، اسموتی به‌عنوان یک راهکار شاداب‌کننده و سالم در رژیم لاغری نه‌تنها به ارائه طعمی لذت‌بخش می‌پردازد، بلکه به بهبود عملکرد بدن و افزایش احساس سیری برای موفقیت در مسیر لاغری و حفظ وزن کمک می‌کند.

در نهایت

لحظه‌به‌لحظه زندگی مثل یک دومینو به هم مرتبط است، تغییرات کوچک تأثیرات بزرگ دارند. تغییر در رژیم غذایی، سلامتی را به وجود می‌آورد و سلامتی باعث شاد زیستن می‌شود. چه هدفی بالاتر از شاد زندگی‌کردن پیش رو باید داشت؟ از همین حالا تصمیم بگیرید و برنامه سالم غذایی را دنبال کنید. همین حالا کرفس‌ها را خرد کنید، تکه‌های یخ را از یخچال خارج کنید و اسموتی سبز و خوشمزه و جذاب کرفس را درست کنید. به شما قول می‌دهیم لبخندی بر روی لبان شما خواهد نشست.