طرز تهیه اسموتی با موز؛ یک سور

طرز تهیه اسموتی با موز؛ یک سورپرایز برای روزهایی که انگیزه ندارید

طرز تهیه اسموتی با موز اگر زبان داشت، شاید خودش را سرور و پادشاه تمام اسموتی‌ها می‌نامید و با رَدایی طلایی، تاجی بر سر و نگاهی براق، همه را زیر نظر می‌گرفت تا به تمام اسموتی‌ها فخرفروشی کند. این نوشیدنی با هر ترکیبی به‌قدری مفید و خوشمزه است که همه را از خود راضی نگه می‌دارد. در واقع اسموتی موز با تمام میوه‌ها مخلوط شده و برای همه با هر سلیقه و در هر سن‌وسالی دلبری می‌کند. حالا که قرار است با طرز تهیه این نوشیدنی آشنا شوید، پس اجازه دهید تا مفصل‌ترین طرز تهیه اسموتی با موز را به شما ارائه کنیم.

طرز تهیه اسموتی با موز یا اسموتی هزار معجون

همان‌طور که می‌دانید اسموتی‌ها نوشیدنی‌هایی غلیظ‌تر و غنی‌تر از آبمیوه‌ها هستند. البته چون در این نوع نوشیدنی می‌توان چند نوع میوه را با هم ترکیب کرد، پس خاصیت این نوشیدنی‌ها از همتایان آبمیوه خودشان هم بیشتر است. ضمن اینکه اسموتی‌ها با شیر، ماست و بستنی هم قابل ترکیب شدن هستند. در ادامه چند نوع مختلف از طرز تهیه اسموتی موز را با هم مرور خواهیم کرد.

طرز تهیه اسموتی با موز ساده

اسموتی موز را هم می‌توانید با بستنی و هم با شیر و ماست آماده کنید. این کاملاً به ذائقه شخصی شما بستگی دارد. ما در این طرز تهیه از شیر استفاده خواهیم کرد.

میزان انرژی 204.5  کالری
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه

مواد لازم

سرعت بالا در طرز تهیه اسموتی موز شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این اسموتی تنها راه نجات شما از گرمای تابستان خواهد بود. برای تهیه این اسموتی مواد زیر را آماده کنید:

مواد اولیه مقدار لازم
موز 1 عدد
شیر سرد 1 لیوان
یخ به میزان دلخواه
عسل یا شکر به میزان دلخواه

مراحل تهیه اسموتی با موز

این اسموتی در دسته نوشیدنی‌های رژیمی هم قرار می‌گیرد. البته اگر از شیر کم‌چرب در آن استفاده کنید.

  1. مرحله اول: در طرز تهیه اسموتی موز فقط کافی است دو ساعت قبل از تهیه این اسموتی موزهای خود را پوست گرفته، برش زده و در یک نایلون فریزری درون فریزر قرار دهید.
  2. مرحله دوم: بعد از گذشت دو ساعت، موزها را از فریزر خارج کرده به همراه یخ، شیر سرد و شکر یا عسل درون مخلوط‌کن بریزید. حالا آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید. حتی می‌توانید به‌جای قالب‌های یخ از پودر یخ هم استفاده کنید.

دقت کنید که در صورت استفاده از عسل، حتماً آن را با آب ولرم مخلوط کنید تا در اسموتی شما به‌راحتی حل شود.

طرز تهیه اسموتی موز و شکلات

جادوی طعم اسموتی موز و شکلات را دست کم نگیرید. این نوشیدنی تابستان و زمستان ندارد؛ در هر فصلی حال شما را عوض کرده و به شما انرژی می‌دهد.

میزان انرژی کالری
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه

مواد لازم

برای تهیه اسموتی موز و شکلات، می‌توانید از شکلات رنده شده، آب شده یا از پودر کاکائو استفاده کنید.

مواد اولیه مقدار لازم
موز 1 عدد
شیر سرد 2 لیوان
یخ به میزان دلخواه
شکلات تلخ یا سیروپ شکلات 2 قاشق غذاخوری
عسل 1 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه اسموتی موز و شکلات

این طرز تهیه چنان وسوسه‌کننده است که ممکن است شکلات‌ها تا آخر مراحل باقی نمانند.

  1. مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه اسموتی موز و شکلات ابتدا موزها را پوست گرفته، آن‌ها را برش بزنید و با شیر یخ و شکلات رنده شده، شکلات آب شده یا سیروپ شکلات درون مخلوط‌کن بریزید.
  2. مرحله دوم: برای اضافه کردن عسل هم توصیه می‌کنیم که آن را با کمی آب ولرم حل کرده و سپس به مواد مخلوط‌کن اضافه کنید. حالا کافی است که یک پالس بزنید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند و اسموتی شما آماده شود.

طرز تهیه اسموتی موز و توت فرنگی

اسموتی موز و توت فرنگی یک اسموتی رژیمی هم محسوب می‌شود. طرز تهیه آسانی دارد و فقط کافی است که از 1 ساعت قبل حتماً توت فرنگی‌ها را در آب خیس کنید تا آلودگی‌های آن‌ها کاملاً جدا شود.

میزان انرژی 22 کالری
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه

مواد لازم

در تهیه اسموتی موز و توت فرنگی هم می‌توانید از شیر استفاده کنید و هم می‌توانید مواد را با بستنی ترکیب کنید. این کاملاً به ذائقه شما بستگی دارد. البته کالری بستنی بالاتر از شیر است و اگر از بستنی استفاده کردید، این اسموتی دیگر رژیمی نیست.

مواد اولیه مقدار لازم
موز 1 عدد
شیر سرد نصف لیوان
یخ به میزان دلخواه
توت فرنگی 6 عدد
عسل 1 قاشق غذاخوری
وانیل یا سیروپ وانیل به میزان دلخواه

مراحل تهیه اسموتی موز با توت فرنگی

بعد از 1 ساعت توت‌فرنگی‌ها را حتماً از آب خارج کنید. دقت کنید که توت فرنگی بافت لطیفی دارد و زود له می‌شود.

  1. مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه اسموتی موز و توت فرنگی بعد از خارج کردن توت فرنگی‌ها از آب، آن‌ها را به همراه موز‌های تکه‌تکه شده و شیر، یخ، سیروپ وانیل و عسل درون مخلوط‌کن بریزید.
  2. مرحله دوم: فراموش نکنید که برای حل شدن بهتر عسل می‌توانید آن را قبل از اضافه کردن به مخلوط‌کن، در کمی آب ولرم حل کنید. حالا کافی است مخلوط‌کن را روشن کنید تا اسموتی شما آماده شود.

اسموتی موز بدون شیر

اسموتی موز بدون شیر را هم می‌توانید با هم ماست و هم بستنی آماده کنید. فقط دقت کنید که اگر کالری اسموتی برایتان مهم است، به هیچ عنوان از بستنی در تهیه این اسموتی استفاده نکنید.

میزان انرژی کالری
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه

مواد لازم

برای تهیه اسموتی موز بدون شیر مواد زیادی لازم نیست. فقط بهتر است که ماست شما یونانی باشد.

مواد اولیه مقدار لازم
موز 1 عدد
یخ به میزان دلخواه
ماست یونانی 1 پیمانه
عسل 1 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه اسموتی بدون شیر

این طرز تهیه سریع است. ضمن اینکه این اسموتی برای وعده شام می‌تواند سیر کننده و کامل باشد.

  1. مرحله اول: در طرز تهیه اسموتی موز بدون شیر، ابتدا باید موزها را برش داده، درون مخلوط‌کن بریزید و سپس بقیه مواد اولیه یعنی ماست یونانی، یخ و عسل را نیز به آن‌ها اضافه کنید.
  2. مرحله دوم: دقت کنید که بهتر است عسل را که با کمی آب ولرم ترکیب کنید و سپس به مخلوط‌کن اضافه کنید. سپس کافی است که ۳۰ ثانیه مخلوط‌کن را روشن کنید تا در نهایت یک لیوان اسموتی موز بدون شیر خنک در مقابل خود ببینید.

اسموتی موز و کیوی

این اسموتی حتی نامش هم وسوسه‌کننده و جذاب است. ترکیب خوشمزه و معطر موز و کیوی که غافلگیرکننده و متفاوت است.

میزان انرژی 155 کالری
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه

مواد لازم

این اسموتی هم با ماست و بستنی تهیه می‌شود. اسموتی موز و کیوی در ترکیب با بستنی چاق‌کننده و در ترکیب با ماست کاملاً رژیمی است.

مواد اولیه مقدار لازم
موز 1 عدد
یخ به میزان دلخواه
ماست یونانی 1 پیمانه
کیوی 1 عدد
سیروپ فندق اختیاری

مراحل تهیه اسموتی موز و کیوی

اگر به فکر این هستید که سیروپ طعم‌دار فندق را از کجا باید تهیه کنید، اصلاً نگران نباشید چرا که این نوع سیروپ را می‌توانید از میان محصولات سن ایچ که در فروشگاه‌ها موجود است، تهیه کنید.

  1. مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه اسموتی موز و کیوی، ابتدا پوست کیوی‌ها را گرفته و آن‌ها را به دو قسمت تقسیم کنید و به همراه موزهای برش داده درون مخلوط‌کن بریزید.
  2. مرحله دوم: بعد از آن یخ، ماست یونانی و سیروپ طعم‌دار فندق را هم به این ترکیب اضافه کنید. حالا کافی است که مخلوط‌کن را ۳۰ ثانیه روشن کرده و در نهایت از طعم اسموتی موز و کیوی جذاب خود لذت ببرید.

اسموتی موز و آناناس

طرز تهیه اسموتی موز و آناناس ممکن است کمی سخت باشد. به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که به‌جای میوه آناناس، از کمپوت آن استفاده کنید.

میزان انرژی 313 کالری
زمان آماده‌سازی 10 دقیقه

مواد اولیه

در تهیه این اسموتی بهتر است از سیب یا آب سیب به‌جای ماست، شیر و بستنی استفاده کنید. ترکیب آناناس با میوه سیب و موز طعمی جادویی و لذت بخشی خواهد داشت.

مواد اولیه مقدار لازم
موز 1 عدد
یخ به میزان دلخواه
آناناس 1/4 آناناس
سیب یا آب سیب 1 عدد یا 1 لیوان
سیروپ کارامل اختیاری
  1. مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه اسموتی موز و آناناس موزها را برش داده و به همراه برش‌های آناناس درون مخلوط‌کن بریزید.
  2. مرحله دوم: سپس یخ، سیب‌های برش زده یا آب سیب و سیروپ کارامل را هم اضافه کنید. حالا فقط یک پالس کافی است تا یک لیوان معجون اسموتی موز و آناناس سرتاپای شما را خنک کند.

طرز تهیه اسموتی موز و هزار و یک دستور تهیه جورواجور

در این مطلب تلاش کردیم تا طرز تهیه اسموتی موز را در ترکیب با سایر مواد مانند میوه‌ها، طعم‌دهنده‌ها و لبنیات ارائه کنیم. نکته جالب در مورد اسموتی‌ها این است که اسموتی‌ها مانند چاقوی دو لبه هستند. هم می‌توانند شما را لاغر کرده و خوش‌فرم کنند و هم می‌توانند وزن شما را به شکل چشمگیری افزایش دهند. یعنی اسموتی‌ها این قابلیت را دارند که در وعده صبحانه، شام و حتی ناهار با طرز تهیه خاصشان مواد اولیه موردنیاز بدن را به شما برسانند. در نهایت انتخاب با شماست که قصد لاغر شدن دارید یا چاقی!