طرز تهیه قهوه فندقی خوش‌عطر بر

طرز تهیه قهوه فندقی خوش‌عطر برای عاشقان فندق

طرز تهیه قهوه فندقی بیشتر برای افرادی جذاب است که عاشق فندق هستند و می‌خواهند که در تمام نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایشان ردپای محکمی از فندق و حضور دائمی این عطر و طعم را حس کنند. عاشقان قهوه‌ فندقی، قطعاً افراد خاص و منحصربه‌فردی هستند. چرا که هم قهوه یک نوشیدنی به‌شدت محبوب و شیک است و هم فندق یک آجیل خاص و پر فایده که هر فردی طعم آن را نمی‌پسندد.

قهوه فندقی یک نوشیدنی کمیاب و کیمیا به‌حساب می‌آید که از ترکیب دو دوست‌داشتنی جذاب تهیه خواهد شد. تصور کنید که صبح از خواب بیدار شده‌اید و بعد از یک دوش آب سرد، عطر قهوه با ترکیب فندق فضای خانه شما را پر می‌کند. اگر شما هم هوس کردید که این قهوة خوشمزه را امتحان کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه قهوه فندق با سیروپ متفاوت فندق

برای طرز تهیه قهوه فندقی شما به سیروپ فندق احتیاج دارید. لازم نیست به دنبال سیروپ در میان محصولات خارجی باشید؛ سیروپ طعم‌دار فندق سن ایچ همان محصول مشابه خارجی، لوکس و درجه‌یکی است که شما برای تهیه قهوه فندقی به آن نیاز خواهید داشت. حالا با این طرز تهیه خاص ما را همراهی کنید.

مواد لازم برای تهیه قهوه معطر فندقی

برای درست‌کردن قهوه فندقی تنها به چند قلم ساده نیاز دارید که در جدول زیر آن‌ها برای شما ذکر کرده‌ایم

مقدار موردنیاز مواد لازم
2 فنجان قهوه اسپرسو
1 قاشق غذاخوری شکلات صبحانه فرمند یا نوتلا
1 قاشق چایخوری سیروپ فندق
نصف قاشق چایخوری پودر کاکائو
120 سی‌سی یا 150 سی‌سی (2 تا 5/2 برابر حجم قهوه) شیر فوم گرفته شده

مراحل تهیه قهوه فندقی

برای درست‌کردن یک قهوه فندقی خوشمزه، اول از همه قهوه اسپرسو را آماده کرده و کنار دستتان قرار دهید. این طرز تهیه به‌سرعت آماده می‌شود و هیچ زحمت و دردسری ندارد. اگر قهوه اسپرسو را آماده کرده‌اید، با ما برای طرز تهیه این نوشیدنی دلربا آماده شوید.

مرحله اول: در مرحله اول از طرز تهیه قهوه فندقی، لیوانی که قرار است قهوه در آن سرو شود را آماده کنید. این قهوه در همین لیوان باید نوش جان شود و شما بعد از آماده‌کردن قهوه دیگر نباید آن را به فنجان یا ظرف دیگری منتقل کنید. به همین دلیل بهتر است از همین ابتدای کار، فنجان نهایی سرو را انتخاب کنید.

مرحله دوم: در این مرحله شکلات صبحانه فرمند یا نوتلای خود را کف لیوان بریزید. سپس مقدار موردنیاز از سیروپ فندق را نیز به شکلات اضافه کنید.

مرحله سوم: حالا قهوه اسپرسویی که چند دقیقه قبل آماده کرده‌اید را بر روی این ترکیب بریزید و تمام مواد را به‌آهستگی با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم: بعد از اینکه شکلات صبحانه، قهوه اسپرسو و سیروپ فندق شما به‌خوبی با هم ترکیب شدند و یک مایه خوش‌رنگ کرمی حاصل شد، حالا نوبت آن است که پودر کاکائو را نیز به این ترکیب اضافه کنید.

مرحله پنجم: اکنون وقت آن است به سراغ فوم گیری از شیر بروید. برای گرفتن فوم روی شیر، شما باید از نازل بخار در دستگاه اسپرسو خود استفاده کنید. همچنین استفاده از فرنچ پرس هم به شما کمک می‌کند که فوم شیر را بگیرید. اگر هیچ‌کدام از این دستگاه‌ها در دسترس شما نبود، می‌توانید به‌وسیله هم زدن دستی و فوم گیری دستی، فوم شیر خود را جدا کنید.

مرحله ششم: حالا که فوم شیر را کاملاً جدا کردید، شیر را در انتها به ترکیبات اضافه کرده و نوش جان کنید. سطح روی این قهوه را نیز می‌توانید با شکلات رنده شده معمولی یا تلخ، ترافل شکلاتی، پودر دارچین، پودر کاکائو، خامه زده شده و یا هر پودر خوراکی دیگری که دوست دارید، تزیین کرده و از این قهوه فندقی جذاب و معطر لذت ببرید.

ارزش غذایی 100 گرم سیروپ فندق

شاید به نظر نرسد؛ اما سیروپ فندق از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. در ادامه ارزش غذایی سیروپ فندق را مرور خواهیم کرد. این سیروپ در عطر و طعم به‌شدت قوی بوده و تأثیرگذار است.

مواد تشکیل‌دهنده مقدار در 100 گرم سیروپ فندق
انرژی 340  کیلوکالری
چربی 0  گرم
کربوهیدرات 78/6  گرم
پروتئین 0 گرم
سدیم 7/10 گرم
نمک 0.03 گرم

قهوه فندقی هوش از سر شما می‌برد

سیروپ فندق که از آن در طرز تهیه قهوه فندقی استفاده کردیم، طعم‌دهنده‌ای بسیار قوی است که یک‌ذره از آن می‌تواند تمام طعم نوشیدنی شما را به چالش بکشد. از این طعم‌دهنده بیشتر در دسرها و قهوه‌ها استفاده می‌کنند، ضمن اینکه یک‌پایه اصلی در آشپزی و تهیه‌کردن انواع نوشیدنی‌ها هم به‌حساب می‌آید. سیروپ فندق طیف گسترده‌ای از انواع و اقسام نوشیدنی‌ها از شیک‌ها، کوکتل‌ها، موکا و لاته را شامل می‌شود و حتی در دسرها، موس‌ها و سس‌ها نیز کاربرد فراوانی دارد. طرز تهیه آن در خانه ممکن است کمی سخت و پر زحمت باشد به همین دلیل منطقی‌تر است که سیروپ فندق آماده را تهیه کنید. ما در این مقاله سعی کردیم تا طرز تهیه قهوه فندقی را به ساده‌ترین روش ممکن و رایج برای شما شرح دهیم. امیدواریم همین حالا که به پایان این مطلب رسیدید، عطر این قهوه پرطرف‌دار و جذاب منزل شما را پرکرده و یک فنجان از آن در مقابل شما قرار داشته باشد.